Για να επιτευχθούν οι «αναλογίες της Barbie» σε πραγματικό μέγεθος, μία γυναίκα με μεσαίο ύψος θα πρέπει να πάρει 30εκ. σε ύψος, να χάσει 15εκ. από τη μέση της, να προσθέσει 15εκ. στο στήθος της, ώστε τελικά να αποκτήσει τις ιδανικές αναλογίες που τόσα χρόνια αναπαράγει το ιδανικό πρότυπο.
Φαίνεται ότι τα πρότυπα αλλάζουν κι αυτό γιατί σε μία κοινωνία που εξελίσσεται το «διαφορετικό» έχει θέση και χώρο. Οι εταιρείες αφουγκράζονται τις ανάγκες αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν από τα τέλεια πρότυπα και απευθύνονται στην ευαίσθητη νεανική ηλικία δημιουργώντας πληθώρα ψυχολογικών προβλημάτων και κοινωνικής περιθωριοποίησης. Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες περιστατικών στοχοποίησης ανθρώπων λόγω ύψους, αυξημένου βάρους, μη «ιδανικών» αναλογιών, ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κτλ. Η στοχοποίηση αυτή μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες πληγές στην ευαίσθητη νεανική ψυχή οδηγώντας τα άτομα ακόμα και σε ακραίες συμπεριφορές.
Έτσι, ακόμα και η Mattel ανακοίνωσε ότι η κούκλα Barbie διατίθεται σε 4 διαφορετικούς σωματότυπους, όπως ψηλότερη από την κλασική Barbie, περισσότερο μικροκαμωμένη σε σχέση με την κλασική Barbie, αλλά και με μεγαλύτερες καμπύλες σε σχέση με τον αρχικό σωματότυπο της κούκλας.
Πλέον, οι εταιρείες μόδας εισάγουν τα plus size μοντέλα, μοντέλα με διαφορετικά χαρακτηριστικά (π.χ. με πιο μεγάλη μύτη), με λεύκη, με ουλές, με καθολική αλωπεκία, μαστεκτομή, πρότυπα πιο καθημερινά που μπορεί να ταυτιστούμε όλοι μας.
Ναι, οι καιροί αλλάζουν και η βιομηχανία της μόδας έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια να προσαρμόζεται στη νέα εποχή. Κάθε σώμα και κάθε διαφορετικότητα βρίσκει τη θέση που τους αξίζει σε κάθε καμπάνια, πασαρέλα, φωτογράφηση, αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία, αλλάζοντας έτσι αυτό που μέχρι πριν από λίγο καιρό θεωρούταν «όμορφο».
Αλλάζουμε κι εμείς, αγκαλιάζουμε το σώμα μας, το πρόσωπό μας, τη διαφορετικότητά μας, αγαπάμε τα χαρακτηριστικά μας γιατί τελικά η ομορφιά είναι πολυδιάστατη!
Επιμέλεια κειμένου: Πλαβού Κατερινα, Τουλουμάκου Χριστίνα